Reklamy wewnętrzne, nazywane po angielsku indoorowymi, wykorzystują różnego rodzaju systemy wystawiennicze. Umieszczone są w taki sposób, aby zainteresować widzącego je konsumenta oraz skłonić do podjęcia określonego działania - przeważnie skorzystania z usługi lub zakupu towaru.
Wewnętrzne systemy reklamowe montuje się na stałe w siedzibie firmy albo tymczasowo podczas różnych wydarzeń biznesowych lub targów branżowych. Tego typu nośnik informacji doskonale prezentuje wizerunek przedsiębiorstwa, przybliża ofertę, a także świadczy o profesjonalizmie. Ponieważ zwykle reklama instalowana jest w pomieszczeniach, w których przebywa docelowa grupa odbiorców, potencjalny klient ma z nią dłuższy kontakt niż w przypadku innych reklam, np. zewnętrznych czy telewizyjnych.
Reklama wewnętrzna przykłady
System reklamy wewnętrznej może przybierać najróżniejsze formy i kształty. Dużą popularnością cieszą się stojące reklamy z solidną aluminiową konstrukcją, np. w postaci ścianek Roll-Up i Pop-Up. Tego typu produkty łatwo przenosić z jednego miejsca w inne, ponieważ nie są mocowane do podłoża. Inny rodzaj nośników to dekoracje ścian wykonane z profili aluminiowych o przeróżnych kształtach. Do pozostałych rodzajów wewnętrznych systemów reklamowych należą również flagi, ścianki tekstylne, stojaki, potykacie, a także podświetlane kasetony LED. Najlepsze efekty osiąga się korzystając z wielu typów reklam jednocześnie, pamiętając jednak o tym, by ich liczba została dostosowana do wielkości pomieszczenia, co pozwoli zachować estetyczny wygląd i uniknąć szumu informacyjnego.