Potykacze, fachowo nazywane ekspozytorami, są obecnie jednym z najczęściej stosowanych rodzajów reklamy, ciesząc się powodzeniem szczególnie wśród niewielkich przedsiębiorstw. Przeważnie charakteryzują się konstrukcją złożoną z dwóch płyt połączonych ze sobą na grzbiecie, bokiem przypominających kształtem literę A. Mogą też przybrać formę pojedynczej płyty na podstawce. Bardzo często spotka się je w restauracjach, zazwyczaj w wersji z tablicą kredową, na której umieszcza się aktualne promocje lub obowiązujące w danym dniu menu. Takie rozwiązanie pozwala na szybką i łatwą zmianę treści.
Potykacz występuje także w formie stojaka na drukowaną reklamę. Jego specyficzna konstrukcja nie tylko umożliwia umieszczenie grafiki z dwóch stron, ale zapewnia też dużą wytrzymałość na wiatr, dzięki czemu da się go postawić nie tylko wewnątrz budynków, ale i obok nich. Potykacz reklamowy zewnętrzny to bardzo estetyczny, nienachalny, a przy tym skuteczny sposób na zainteresowanie potencjalnego klienta swoimi usługami lub ofertą handlową.